maandag, april 17, 2006

Kievit ...

Aangezien zowel W als ik de 20 km van Brussel zullen lopen, dient er duchtig te worden getraind !

Aan de zee had ik vrijdag reeds 10 km gelopen. Vandaag heb ik een lokaal parcours gelopen van om en bij de 14 km: Vanuit Hever langs de oevers van de Dijle tot in Muizen. Aldaar steek ik de brug over en loop langs de andere oever tot in Rijmenam. Vervolgens steek ik ook daar de brug over en loop terug naar Hever. De eerste kennismaking was in elk geval positief.

Wanneer je zo in de vrije natuur loopt, kom je natuurlijk het 1 en het ander tegen op ornitologisch gebied. Vandaag wens ik even de kievit te belichten:

Deze zwartwitte gekuifde akker- en weidevogels zijn rond deze tijd volop aan het baltsen. Dit levert spectaculaire vluchten op. Stel je een stuntvlieger op tequila en speed voor ... deze arme stakker zal bijlange niet tippen aan de acrobatische toeren van een baltsende kievit-man!

Geen opmerkingen: