vrijdag, april 27, 2007

Viert Oma !!!

meegemaakt eerder deze week op "den A2" Leuven-Hasselt :

Ik rij tegen 130km/h ... een oude Renault Laguna gaat mij voorbij ... ik bemerk 2 oude dames ... eentje aan het stuur, eentje op de passagierszetel ... hun 'grijsroos permanent' verraadt dat ze al enkele jaren genieten van een gratis bus-en treinabonnement. We spelen een tijdje haasje over: telkens het bergop gaat, valt de hun Laguna wat stil ... in de vlakke stukken gaan ze me terug voorbij.

Na een kwartiertje begin ik beide dames maw wat te kennen. Plotsklaps begint een vrachtwagen aan een riskant inhaalmanoeuvre: aan de snelheid van 92 km/h tracht hij maar liefst 4 kollegae vrachtwagenbestuurders in te halen... hij doet er net geen tien minuten over ... de Laguna met aan boord oma en bomma Fladder, rijdt op dat voor mij ...

de vrachtwagen is klaar met zijn langdradig inhaalmanoeuvre en zet zich opzij ... de Laguna geeft gas, oma of bomma, draait het dakraam open en ..... geeft de vrachtwagen door het open dakraam een middenvinger van jewelste .... astamblief .... minstens 70 jaar oud maar o-zo bij de les en de pinken! ... RESPEKT Oma !!

Geen opmerkingen: