woensdag, oktober 18, 2006

Trianon bis ... een stap verder ...

nog geen dag na m'n eerste post over het trianonverschijnsel dit:

Ik sta gisteren braafjes aan te schuiven in de rij ... in m'n achteruitkijkspiegel zie ik een goeie 300 m achter mij, een grijze mercedes uit de file flitsen om vervolgens aan hoge snelheid de rij wachtenden te passeren ...

Ik neem m'n verantwoordelijkheid: ik pink naar rechts en ga aan een slakkegangetje rechts rijden ... onder de goedkeurende blikken van de omstaanders ... hier en daar wordt zelfs met de vuist op het hart gebonkt. Zelfzeker wacht ik de mercedes op ...

Plotsklaps schiet 10 auto's achter mij een bordeaux Alfa Romeo met zijn snuit voor de aanstormende mercedes die dankzij een noodstop een drama kan vermijden.

Ongeloof stijgt op uit de file ... 'gaan we nu niet wat ver ??' ... 'koel wel ... maar toch niet over the top?'

amper een minuut later is het weer zover ... zelfde scenario: een uitgebouwde opel corsa beproeft z'n geluk ... ik zet me opnieuw reglementair rechts ... en opnieuw doet de Alfa zijn gewaagde manoeuvre ... een noodstop van de corsa tot gevolg.

Bericht aan de Alfa-man (of vrouw) die ongetwijfeld m'n blog leest: beste, hoezeer wij uw stunts ook smaken, ... als U ooit uw snuit aan flarden gereden ziet, vrees ik dat de verkeerswet u niet meteen gunstig zal gezind zijn ... dus laat het in het vervolg maar over aan de mensen met camionetten én richtingaanwijzers !!

Geen opmerkingen: