woensdag, september 13, 2006

Erinaceus europaeus

Al enige weken plaagt de buurtkat ons door des nachts onze vuilzakken leeg te halen ... op zoek naar lekkers.

Eergisterenavond was het weer prijs: ik hoor de vuilzak vallen ... Ik rep me naar het terras om de kat een bolwassing van jewelste te geven. Er is echter geen kat te bekennen ! ..

In de vuilzak zie ik iets 'ritselen' ... "Fuck ... een rat !" ... denk ik ... van die beesten moet ik echt niets hebben !!! ... Akkoord een muskusrat oftewel waterkonijn kan mits goede bereiding zeer lekker zijn maar van tien negen is dit geen muskusrat maar een bruine rat !

Dan komt de boosdoener uit de zak gekropen: een egel ... Op dat moment smelt mijn hart ... meestal kom ik enkel hun plattere soortgenoten tegen op 1 of andere steenweg.

Dan vergeef ik onmiddellijk zijn interesse in m'n lege pot americain preparé en het feit dat hij vol luizen, mijten en teken zit. Bij ons ben je altijd welkom ... tot de volgende keer !!!

Geen opmerkingen: