donderdag, augustus 03, 2006

Handig !! ...

hehe ... ik zat zoëven wat CD-roms met documentatie omtrent m'n werkzaamheden bij vorige werknemers door te nemen. Het is altijd handig om hier en daar een presentatie of workshop te recycleren.

Ik stootte er op een "Exxon directory" die 4 (vier) files bevatte:

* Een handige Excel die het brandstofverbruik van m'n wagen berekent
* Een handige Excel met de poule-wedstrijden van EK 2000 waarop m'n toenmalige kollegae geld konden inzetten
* Een zipfile met wat exxonfoto's
* een Wordfile met daarin mijn bevindingen omtrent m'n leven als systeemanalist bij Exxon.

Deze laatste file is superhandig: wanneer ik even geen zin/tijd heb om te bloggen, kan ik hieruit gewoon een extract halen. Zo valt er toch nog wat te lezen op de blog: verhaaltjes over een jonge dynamische handelsingenieur wiens enthousiasme al na enkele weken compleet gefnuikt wordt. Al z'n toenmalige kollegae passeren de revue. Alhier het eerste extract:

In september begon ik te werken bij Exxon........nu ja .......werken..... ik kreeg er negentig zakken brut in de maand om de ganse dag op mijn luie reet voor de computer te zitten en opgeleid te worden door een ingenieure (dat is een vrouwelijke ingenieur) als SAP-systeemanalist .

Na een paar weken werd deze ingenieure -de aandachtige lezer weet ondertussen wat ik hiermee bedoel- op mysterieuze wijze zenuwziek. Het verband tussen het opleiden van mijnentwege en het op mysterieuze wijze zenuwziek worden lijkt mij onbestaand. Later bleek dan ook dat dit verband (zoals ik reeds zwaar vermoedde) er niet was, net zoals die ingenieure trouwens want die kreeg prompt twee maanden ziekteverlof voorgeschreven. Verweesd bleef ik achter. Toen verdiende ik plots negentig zakken brut in de maand om de ganse dag op mijn luie reet voor de computer te zitten, mijzelf op te leiden SAP-systeemanalist en op domme vragen van al even domme SAP-users te antwoorden.

De reden van haar ziekte was eenvoudig: na enige jaren werken had ze een ernstige vorm van zenuwallergie voor autorijden aangekweekt. Niet bijster handig wanneer je elke dag van fukking Eeklo naar Machelen en omgekeerd moet rijden om tot op je werk en vervolgens weer thuis te geraken…………. als je het mij vraagt tenminste. Maar dat is nu net het probleem: niemand vraagt mij ooit wat ( behalve die stomme SAP-users dan en die buitenlanders van op mijn buro: Tony, Daune en Claude).


In de volgende posts komen deze buitenlanders uiteraard uitgebreid aan bod.

Geen opmerkingen: