donderdag, juni 01, 2006

Back to reality

De voorbije 2 dagen heb ik in het muzikale Walhalla geleefd.
Eergisteren: Zappa plays Zappa
Gisteren: Eric Clapton

Alhoewel ik meestal met een scheef oog naar concerten in Vorst Nationaal of Sportpaleis kijk, heb ik mijn mening danig moeten veranderen.
Zappa plays Zappa is met een gigantische voorsprong het beste concert wat ik ooit gezien heb.
Daarmee zijn Kaizers Orchestra & Jah Wobble van hun eerste stek verdreven.
Clapton staat in een mooie top 5.

Wat me weer opvalt is de onkunde van de 'rockjournalistiek'. En dan vooral de bespreking van Mr. (of is het Mevr.) Sasha Van Der Speeten uit de Standaard.
Zelf Zappa-fan van het eerste uur zijnde, las ik het betreffende artikel, en het stond begot weeral vol fouten en onwaarheden.
Of om het kort samen te vatten met een quote van the man himself:

Most rockjournalism is: people who can't write, interviewing people who can't talk for people who can't read .


En beste Sasha, probeer alstublieft de titel van de nummers correct te spellen, zoals van een journalist verwacht wordt.

Geen opmerkingen: