vrijdag, augustus 26, 2005

so true

Als slightly nerdy lees ik regelmatig /.
En wat ik daar las is zooooo waar; ik worstel dus niet alleen met dat probleem.

ik: boss, ik kan niemeer telnetten naar onze server
boss: ????
ik: ik kan niemeer telnetten naar onze server, poort 23 staat dicht
boss: ja dat is een probleem, we moeten inderdaad op internet kunnen
ik: telnet, niet telenet
boss: ah ok, en je hebt dat nodig?
ik: eh ja, telnet = 1337
boss: 1337?
ik: nevermind, die poort moet open
boss: OK, schrijf me maar een mail met een beschrijving van het probleem en ik zal dat wel doorsturen naar de verantwoordelijke persoon. Verder nog iets?
ik: ja, zet poort 6666 tot 6999 open op de gateway. Dan kunnen onze systemen ook communiceren via het IRC-protocol.
boss: eh ok, ik ga dat vragen
ik: sweet

(bovenstaande conversatie kan afwijken van de werkelijkheid...)

Gelukkig dat binnenkort mijn baas echt wel OK is, zelfs op technisch gebied.

Geen opmerkingen: