maandag, juli 04, 2005

fit?

Ik wandelde deze avond leuk afgepeigerd en relaxed uit de fitness, toen een wel zeer bekende geur me tegemoet waaide. Yup, na 5 jaar kotleven kende ik die geur onmiddellijk: rotte vuilzak. Het was niet zomaar een vergeten vuilzak waar de maden uitkropen. Nope, deze was al veel verder geëvolueerd: het vloeibare stadium.
Aangezien ik vermoed dat een enkeling hier nog niet veel ervaring heeft met dit fenomeen even een korte uitleg: organisch materiaal in een afgesloten vuilzak begint te vergaan, te gisten en te stinken. Na een tijd (+/- 10 dagen) wordt dit allemaal vloeibaar. Op zich geen probleem aangezien de vuilzak afgesloten is. Maarrrrrrrrrrr... de gistingsgassen doen in 90% van de gevallen de zak scheuren (een klein scheurtje is genoeg), met als gevolg dat er vloeibare entrecôte uit de zak lekt.
Fun voor de hele buurt dus.
Wij studenten vonden er toen niets beter op om dat helse creatuur in de lift te pleuren en vervolgens de lift naar de kelder te sturen. Problem solved :-)
Een studentengeest kan toch zeer pragmatisch zijn.

Soit, gelukkig dat ik nog wat eucalyptusgeur van de hammam in mijn neus had zitten.
Anderen waren er minder goed van, zoals een jonge mama (alhoewel die toch ook al heel wat gewoon zijn) en de marina's achter mij.
Duidelijk niet gestudeerd die vrouwen...
Voor diegenen die wel geïnteresseerd zijn in het rottingsverschijnsel, kan ik deze site zeker aanbevelen.

Geen opmerkingen: