donderdag, juli 05, 2007

Belastingen ...

In wezen zijn we geen fuck beter dan Homer Simpson:

Zoals het een deftig belgisch staatsburger betaamt, begaf ik mij gisterenavond rond 23:30 - voorzien van 1 ingevulde belastingsbrief - richting belastingskantoor te Haacht.

Daar aangekomen, spotte ik een man of 15 in staat van lichte commotie aan de ingang van het kantoor. Toen ik de groep vervoegde, begreep ik de toedracht, de knikker ... de stront:

De '1 m3 ruime Box' waarin de brieven dienen te worden gedeponeerd zat overvol ... zelfs op en rond de box lag het vol brieven, al dan niet verzwaard met bakstenen om wegwaaien te vermijden.

Een vrouw, de waanzin overduidelijk nabij, ging op zoek naar een losse betontegel en begon hiermee, onder luid handgeklap van de omstaanders, de uitstulpende brieven hardhandig de box in te mokeren. Zonder succes evenwel.

Toen viel m'n oog op een kleinere brievenbus die aan het gebouw hing ... hier heb ik m'n brief dan maar in gedeponeerd. Aan de mensen die deze bus lichten en tevens deze blog lezen: gelieve mijn brief aan de juiste instanties te bezorgen.

Mijn dank is oneindig.

Geen opmerkingen: