donderdag, juni 07, 2007

Olland ...



Holland is gewoon fantastisch: plat, veel water, allemaal vriendelijke mensen ...

Je moet het me nageven: Ik pas me altijd volledig aan aan de lokale gebruiken wanneer ik me in het buitenland bevind.

Zo zeg ik des morgens vriendelijk "morche" tegen de kollegae, eet ik des middags "een broodje komeinekaas" een "broodje bal gehakt" en wat karnemelk en eet ik des avonds in een restaurant dat door buitenlanders wordt uitgebaat. Dat doen de Nederlanders zelf nl ook niet: ze zijn slim genoeg om hun eigen warme bocht niet zelf op te vreten.

Een punt waaraan moet worden gewerkt zijn hun eigennamen ... belachelijk gewoon ... gelukkig nemen sommige mensen een pseudoniem ...

Behalve dan die bakker in Den Haag met z'n metershoge reclamepaneel: "Vandaag halen we weer brood bij Klootwijk ... de beste bakker van het land ..."

Dan heet ik liever Poot ... zelfs in Nederland ...

Geen opmerkingen: