maandag, februari 05, 2007

Kieken ...

Damn ... één van m’n baardkrielen zit reeds van voor nieuwjaar met een korst op haar oor ... oorzaak nog onbekend.

Ik dacht de natuur z’n gang te laten gaan maar de korst etter nam uitbreiding richting oog , bek , hals ... oogzalf en bactroban bleken niet het gewenste effect te hebben. De aaneengeklitte bol van pluimen, etter en korst begon apocalyptische vormen aan te nemen ...

Tijd om in te grijpen dacht ik gisteren en ik offerde m’n uurloop op aan een semi-steriele operatie van het kieken in de buitenlucht.

Gewapend met pincet en doktersschaar, wattenstaafjes, bactroban en een zelf bereide spuitbus ontsmettingsmiddel ging ik aan de slag ...

Na een half uur was de hals-area gepluimd en min of meer ettervrij. Tijd om de etterkorstbol aan te pakken .... manmanman ... het kotsen stond mij nader dan het huilen:

Dat kieken zat blijkbaar met een uit de hand (of beter oor) gelopen ooronsteking. Binnen de korstbal vond ik een kleine pingpongbal aan stinkende pus ... het leek op hardgekookt eigeel maar het was het niet. Die substantie drong verder binnen richting oorholte. Die heb ik er voorlopig nog niet uitgehaald ... eerst zien of het beest deze eerste semi-steriele operatieve ingreep overleeft.

Damn .... binnenkort een foto nemen van het resultaat.

Keep you updated .... en oja: Dierenartsen zijn voor jeanetten !

Geen opmerkingen: