woensdag, januari 24, 2007

Vrieskou

Ah minus 2 °C vanmorgen. Ondanks de angina toch maar gaan lopen. Stevig ingepakt en met de mond en neusgaten bedekt uiteraard. Wanneer de medische hulpmiddelen falen, grijp ik steevast terug naar de Spartaanse methodes van mijn voetbaltrainer bij de scholieren: “de william”

J: “William, ik het een ontstoken achillespees”
William: “ah den moette oep hetten beton gon lupe”

J: “William, ik heb mijn lies zoëven verrekt”
William: ”ma zjeroem, shot nekiej een poar kiejre hiejl het no de goal ... tzal zap gedoo zaajn”

J: “ William, ik zit met een valling”
William: “mo joeng komt nekiej goe zwiejte in de kaa ... en merge zedder vanaf ...”



De William ... een supertrainer .... bekend van andere intelligente uitspraken als:

“ Mo joeng, den balt komt van doo”
“ Aleej bewege ... ge stoo statisch stil !!! ”
“ Lateraal spele manne...lateraal !!!”

Geen opmerkingen: