maandag, december 25, 2006

Tettenhek

De kerstpreek van kardinaal Danneels heeft me dit jaar weer bijster geamuseerd.
Het valt me op dat die mens totaal geen besef heeft van de realiteit.
Heeft dit te maken met het feit dat katholieken niet geloven in de zwaartekracht, en dat hij daardoor niet met beide voeten op de grond staat? Ik zou het gaan geloven.
Hij geeft op een bepaald moment af op de huisjesmelkers (wat ik zelf ook een verachtelijk soort mens vind). Wel Danneels, ik ken de perfecte oplossing:

Tax the churches!

Met het geld van de vastgoedheffingen alleen al kan je de vierde wereld van Belgiƫ en omstreken een dak boven hun hoofd geven.


"Als God heenstapt over de kloof tussen hemel en aarde..."
Woooooow, ik moet dringend zo'n paar schoenen hebben!

"...dat is het geheim van de kribbe en van de Kerstnacht. Gods Geheim"
Volgend jaar op VT4: Gods geheim

Beste Mr. Danneels, wil je echt iets doen aan de domheid van de mensheid?
Kijk dan eerst eens heel goed naar jezelf, en stel jezelf de vraag:
"Sneeuw in fucking Bethlehem?"

Geen opmerkingen: