dinsdag, november 07, 2006

Doe het zelf ...

These: “om in den Hubo te mogen werken moet ge niet veel meer kunnen dan uw eigen gat afkuisen”

Enkele maanden terug las U reeds hoe ik monovolumegewijs m'n sceptische-putdeksel aan flarden reed ... een langetermijn-oplossing begon zich echter op te dringen gezien de zelfgemaakte houten surogaatcontstructie te wensen overliet.


Gelukkig is er op een boogscheut van den *GF* een 'HUBO doe-het-zelf-zaak' alwaar ik mijn geluk beproefde. Helaas betekent de term “doe-het-zelf” bij HUBO blijkbaar: “U doet het beter allemaal zelf … wij zijn immers geen fuck waard”.

Binnengekomen, vatte ik de koe bij de horens en sprak de enige HUBO-medewerker aan die er niet uitzag alsof hij net in z’n broek had gezeken.…. in het vervolg noem ik hem de zaakvoeder (ZV).

J: 'excuseer meneer, ik zoek een gietijzeren
putdeksel om een gat van 50*50 cm te bedekken ..."

ZV: “die liggen in de rayon van de gietijzeren putdeksels ..."

Na een grondig onderzoek bleken er geen gietijzeren putdeksels te vinden ... ik terug naar de zaakvoerder.

J: "excuseer meneer, er liggen helemaal geen gietijzeren putdeksel ...

ZV: " aja ... das juist, we verkopen enkel nog aluminium ... wach ik kom efkes mee"

J: "tis voor een gat van 50*50cm"

ZV: "ah dan moet ge dees hebben ...dat komt op 41 EUR"

goed zo ik naar huis ... op m'n kassaticket stond: gietijzeren putdeksel 50*50 => 30 EUR ... de sukkels hadden me een foute prijs aangerekend. Op de koop toe stelde ik me vragen bij de afmetingen van het ding… maar ja … ik had geen meetlint bij.


Thuis aangekomen onmiddellijk het deksel uitgeprobeerd .... FKN SH*T !!! ... het deksel zelf was maar 40*40 .... met frame erbij 50*50 maar daar kon ik uiteraard ook niet veel mee aanvangen !!! Had ik maar een meetlint meegenomen en niet op die pipo vertrouwd.

1 dag later:

J: "excuseer meneer .. jullie hebben me gisteren dit putdeksel meegegeven voor m’n put van 50*50 cm … Dit deksel is mét frame slechts 50*50 cm. Ik zou dit willen terugbrengen en omruilen voor eentje van 60*60. “

ZV: "oej ... maar 60*60 hebben we niet …ja dat zullen we moeten bestellen"

J: “no prob … oja ... jullie hebben zich gisteren ook nog in prijs vergist: ik heb een aluminium deksel en jullie hebben me een gietijzeren aangerekend"...

ZV: "Oei ... danku voor uw eerlijkheid ... ja … maar dat verschil zult ge dan nu moeten bijbetalen"

J: " euh ...maar ik breng u het deksel terug ... volstaat dat niet ??

ZV ( nadenkend): “ ah ja ... danku"

ZV: "goed ik bestel u 1 aluminium deksel van 60 op 60 ... dat komt op 63 EUR ... graag had ik wel 10% voorschot ..."

J: "EUH ... ik breng U een deksel ter waarde van 41 EUR terug ...ik heb er weliswaar maar 30 voor betaald maar kom ... laat dat als voorschot tellen"

ZV: "aja ... goed idee ... "

14 dagen later krijg ik het bericht dat m'n deksel is toegekomen ...

ZV: "hier is het ze ... een dubbel aluminium deksel van 60 op 60 ... dat komt op 96 EUR ..."

J: "pardon ? ... ik had een gewoon enkel aluminium deksel besteld van 63 EUR ... product code E215 ... "

ZV: "Oei en wijlen hebben den E216 besteld. … gotverdoemmeneej ... Jean ... wie heet die bestelling gepleutst? ... da is mis eej joenge ... da moest een enkel zen …den 215 … ni den 216"

Nog eens 18 dagen later wordt ik opnieuw gebeld … ditmaal gaat het om het goede deksel !!! Foto’s volgen uiteraard.

Geen opmerkingen: