zondag, oktober 08, 2006

Vroege vogel

07:05u. Het is ongeveer 2°C, de zon is nog niet op.
Ik moet u niet vertellen welk effect dat heeft op iemand die louter gekleed in witte slip naar een stembureau vertrekt.
07:15. Ik kom aan in stembureau n°8. Ik moet om 07:15u stipt in stembureau 11 zijn. Waar ligt dat ergens? Ik heb echt een pesthumeur.
07:20. Ik kom aan in stembureau 11. Een vriendelijke mevrouw stapt op me af, en vraagt of ze me met iets kan helpen. In mijn beste Frans maak ik duidelijk dat ik opgeroepen ben.
De mevrouw kijkt erg verrast. 'Ah, c'est très gentil de venir, mais le bureau est déjà complet'.
En op dat moment wist ik hoe Gerard Joling zich gevoeld moet hebben, of om het even welke vrijgesprokene.
Zo, ik ga nu slapen. De Dalwhinnie & Talisker zinderen nog na in mijn hoofd.

Libertad!

Geen opmerkingen: