donderdag, oktober 12, 2006

depost/laposte ...

een boycot is het ... een regelrechte schande ... uit de gazet van Antwerpen:

Mechelen
Manke postbedeling kost An stemmen

SVH
12-10-2006
Pag. 17

Hebben kafkaiaanse toestanden bij De Post politica An Poot, 30ste op de Mechelse lijst van CD&V/N-VA, stemmen gekost? Zelf is ze overtuigd van wel en De Post geeft haar met het schaamrood op de wangen gelijk.

Mechelen

Meer dan driehonderd verkiezingsbrieven deed Ans vriend Bart vorige week dinsdag nog op de post. Maar pas begin deze week, nét na de verkiezingen, kwamen ze bij hun bestemmelingen aan. "En het was nog zo'n mooie brief waarin ik alle jarigen op 7 en 8 oktober een gelukkige verjaardag wenste. Nochtans plakten er priorzegels op, wat me zo'n 200 euro kostte. Ik was trouwens niet de enige pechvogel", zucht An.
Ze is erg teleurgesteld, want ondanks haar wekenlange inzet raakte ze niet verkozen. Als de brieven voor de verkiezingen waren besteld, had het voor de 26-jarige politica misschien anders kunnen uitdraaien. Op zoek naar een verklaring belde An Poot woensdag naar De Post. "Een hele voormiddag ben ik daarmee bezig geweest. Drie keer ben ik doorverwezen naar een andere dienst en acht keer heb ik mijn verhaal moeten doen", vertelt An. Niemand die haar een antwoord kon geven. "Van een klantendienst hebben ze in Mechelen nog nooit gehoord", foetert An.
Hallo De Post? "Wij gaan het onderzoeken", belooft woordvoerder Fred Lens. Een uurtje later belt hij terug. "Wij verontschuldigen ons. Mevrouw Poot is het slachtoffer geworden van een onwaarschijnlijke samenloop van omstandigheden." Door een zwaar personeelstekort in het Mechels sorteercentrum werden vorige week alle stukken doorgestuurd naar Antwerpen X. "Maar de automatische sorteermachines daar zijn nog niet modern genoeg om handgeschreven brieven te lezen. Vrijdag zijn de brieven dus opnieuw in Mechelen gearriveerd. Pijnlijk is dat wij die dag absolute prioriteit hebben gegeven aan herkenbaar verkiezingsdrukwerk. Bij mevrouw Poot was dat niet het geval heb ik begrepen", aldus Lens. Normaal moet een brief met priorzegel een dag later in de bus zitten.

Geen opmerkingen: