woensdag, juni 14, 2006

Gazza

Wegens gebrek aan kiekens en een konijnekotelaar, geen kip-verhalen.
Edoch...
Sinds een paar dagen krijg ik dagelijks bezoek van een jonge ekster (Pica Pica), die telkens van zijn/haar oren komt maken op mijn terras, en hierbij steevast het terras van mijn onderburen onderschijt.
Aangezien ik vermoed dat J. de naam 'Eksterman' al in gebruik heeft, noem ik 'em 'Picadude'(Picachu wordt blijkbaar al door één of ander geel Japans konijn gebruikt).
Toch wel slim gevonden van mij.

Eksters worden wel eens de bandieten onder de vogels genoemd.
Ik vind ze gewoon heerlijk brutaal.
Het feit dat Picadude mijn bosaarbeien komt opeten neem ik er dan graag bij.
Heerlijk toch die Brusselse natuur!

Het volgende project is een paartje Halsbandparkieten (Psittacula Krameri) lokken om mijn fruitafval te verwerken.

Geen opmerkingen: