vrijdag, juni 09, 2006

Falco tinnunculus ...

M'n oudste broer, de Woudi, werkt in Melsbroek bij TNT ... Naast het raam van z'n buro had zich een koppel roofvogels genesteld. Ze brengen nu 6 jongen groot.

"ik denk sperwers", wist hij mij nog te vertellen.

"no fkn way", dacht ik ... "ik moet gaan kijken !!" .... ik hem nl nog maar 3* een wilde sperwer gezien ... hier gaat het om een koppel met 6 jongen !!

Op de foto hierboven die de Woudi me doorstuurde, kan je echter zien dat het gaat om een nest torenvalkjes ... ook leuk natuurlijk !!!

Naar het schijnt vallen vader en moeder steevast iedereen aan die z'n hoofd uit het raam durft te steken.

De persoon die de foto nam, hield er een lelijke wonde in de nek aan over.

Ongelooflijk hoe 2 vogels van 200 gram niet terugdeinsen om een volwassen man van 75 kg te lijf te gaan teneinde hun kroost te beschermen! ... RESPEKT torenvalkjes !!

Geen opmerkingen: