dinsdag, juni 06, 2006

Dinsdag 06/06/2006 …

Het is de periode van verslagen op de blog ... hier het verslag van vandaag:


‘ergens rond de klok van 00:15’: ik woon het concert van de red hot chili peppers bij op Pinkpop ... Ze rocken als vanouds

Plots hoor ik Kristien haar stem: “J., het gaat beginnen” ...

FUCK ! ... en ik zit op Pinkpop alwaar de peppers rocken als vanouds !!!!” ... gelukkig ben ik aan het dromen ... plotsklaps ben ik klaarwakker ... Kristien haar blik is ernstig doch sereen:

we’re in business !! Uitrukken geblazen !!!

Moeke en Dido worden opgetrommeld om Jasmin te verhuizen .. Ik breng alles in gereedheid ... Wanneer ik Kristiens handtas in de wagen zet, merk hierin een post-it op met daarop het recept voor ‘Vlaamsche carbonade oftewel Stoofvlees’ .....”Handig”, denk ik, “morgen zal ik wel honger hebben na zo'n bevalling” .... ik memoriseer het recept: “Vlees laten aankorsten in de pan ....” later zal blijken dat ik

1. het vervolg van het recept vergeten ben ....
2. gewoon een bickyburger ga halen in 1 van de 3 frietkoten die onze straat rijk is.

Tijdens het inladen van de wagen hoor ik de kikkers van de Ravenstein vijvers kwaken ... ruim een kilometer van mij verwijderd ....wat een lawaai maken die beesten zeg !!!

Jasmin is opgehaald en naar een weeënvrije locatie overgebracht.... voor ze vertrok zei ze nog: “papa beebie koope” .... my God!! She so smart !!

Rond de klok van 1:00 zoeven Kristien en ik de Leuvense Steenweg over richting UZ Leuven ... door de boxen klinken de 24 versies van ‘Blackbird’ ... na de 4e versie zet ik de radio uit: Kristien ziet af en zelf Sir Pauls zalvende woorden kunnen haar niet helpen ...

We rijden langs ‘L’orchidee’ ... het roze neonbelichte oord van plezier ... ik glimlach ... vroeger kweekte ik ook orchideeën ...

1:30: We komen aan in de kraamafdeling ... Ook de dokter van wacht bemerkt de ernstige blik van Kristien: dit zal niet lang meer duren ... het eerste onderzoek bevestigt dit: 7.5 cm opening en weeën à volonté !!

We betreden de bevallingskamer ... Kristien ziet af ... allemaal de schuld van die dekselse Eva: had zij maar van die appel gebleven !!! .... als ik haar ooit tegenkom, kick ik haar voor haar reet !!



Professor Devlieger wordt uit bed gelicht en onder zijn vakkundige leiding wordt de bevalling ingezet ....

Kristien blijft afzien maar verbijt de pijn .... persen is de boodschap .... om 2.55 schenkt ze het leven aan m’n 2e dochter: Ester ...

Misschien heb ik teveel X-men gekeken, maar ik vermoed bovennatuurlijke krachten ... ‘Het sterke geslacht’ ?? .... Zeg maar ‘Het 10 keer zo sterke geslacht’ !!! .... M’n eigen glansprestaties verdwijnen in het niets:

* ‘de langste scheet augustus 1999’
* ‘de luidste boer mei 2004’
* ‘2 km lopen met krampen mei 2006’

Ze verbleken bij wat Kristien voor elkaar brengt in minder dan 3 uur !!!

Het komende uur ben ik redelijk weinig van zeg: ik kom niet verder dan 20 keer “Ja moajne” ....

Om 7:00 keer ik huiswaarts ... moe maar voldaan ... een dochter rijker ...

Rond de klok van 8:00 kruip ik weer in m’n bedstee .... geen 5 minuten later eindigt dit avontuur waar het begon: op een concert van 'de Peppers' ... niet op Pinkpop ditmaal, maar op het 40-jarig jubileumconcert van 'the Red Hot Chili Peppers' ... Jasmin en Ester zijn er ook bij .... de Peppers rocken nog steeds als vanouds ... mijn tienerdochters rocken ook .... bigtime !!!

Geen opmerkingen: