dinsdag, juni 13, 2006

Bill ...

Enkele maanden terug moest ik in een halfuurtje aan m'n SAP Cursisten het pricing concept in SD uitleggen ... normaal doe je daar enkele dagen over maar ja ... ze hadden het zo lief gevraagd.

Plotsklaps krijg ik een ingeving: laat het ons uitleggen aan de hand van een bekend gezelschapsspel: 'Wie is het?' ...

Ik begin dus: "Welheu ... do you know the game who is it?" ...

Ik leg uit dat je begint met algemene vragen te stellen, zo bepaalde personen uitsluit en steeds specifiekere vragen stelt, tot je op een bepaald individu uitkomt ... Ik ga volledig op in m'n uitleg tot ik mezelf de bedenking maakt dat SAP precies het omgekeerde doet in zijn access sequences. Ik ben echter reeds tever gevorderd in mijn discours om nu nog op m'n woorden terug te komen ... de cursisten hangen aan mijn lippen ... Ik kan hen nu niet ontgoochelen.

Aan het einde van de uitleg zeg ik dus maar: " So now that you understand this principle ... the SAP search strategy is the exact opposite !! " Iedereen content !!

Toen ik die avond naar huis reed herinnerde ik mij 1 bepaald personage uit 'Wie is het': BILL ... dat was lachen geblazen !!! Wie Bill had, was er meteen aan voor de moeite: onze eerste vraag was immers steevast: "Is het Bill??" ... vanwaar de fascinatie voor dit personage?

oftewel zijn naam: Bill ... Bil .... aars ... we zaten toen nog in onze anale faze ...
oftewel zijn onmiskenbaar lelijk bakkes ... dat zo iemand in een kinderspel opduikt is op z'n minst verwonderlijk.

Leve Bill !!

Geen opmerkingen: