woensdag, maart 15, 2006

zucht

Ligt het aan mij, of is de kwaliteit van de media de laatste tijd echt wel slecht?

Het begon met een artikel op vrtnieuws.net over het optreden van John Mayall in de AB 08/03.
Daarin wordt doodleuk het volgende verkondigd:
...Mayall heeft altijd al een neus voor talent gehad. In zijn band, de Bluesbrakers, speelden onder anderen Eric Clapton, Peter Green en Mac Fleetwood.
Who the fuck is Mac Fleetwood???????????
Oftewel bedoelt Mr./Mevr./Mej. de journalist Mick Fleetwood (de drummer van Fleetwood Mac), oftewel bedoelt hij/zij MicK Taylor (Rolling Stones). Er heeft alleszins nooit een Mac Fleetwood bij The Bluesbreakers gespeeld. Bluesbreakers, niet Bluesbrakers!
De fouten zijn trouwens nog steeds aanwezig op de site...

Dan lees ik, opnieuw op vrtnieuws.net (sorry Harry) het volgende artikel: De Belgische punkband Janez Detd...
Janez Detd is not punk!!!!!! Hoogstens pop met wat punkinvloeden. No Means No is punk.

Dan lees ik zonet de standaard, en toen werd het me teveel (vandaar deze post :-)
Ik lees zonet hier dat:
...Aanvallers kunnen gratis gebruik van de betaalde bandbreedte van het slachtoffer en diens persoonlijke documenten inkijken. Bovendien kunnen aanvallers in naam van iemand anders spam versturen of inbreken op andere computers, waarvoor het slachtoffer het risico loopt veroordeeld te worden.
Het bandbreedte gedeelte: OK. Maar dan: persoonlijke documenten inkijken? Dat zou kunnen, maar niet per se. Als je niets shared op je netwerk kan niemand er aan. Dat mogen ze op zijn minst wel eens zeggen. Idem voor dat versturen van spam etc.
Ja, je moet je netwerk beveiligen, maar ook je PC!!!!! Als men dan toch wil waarschuwen voor iets, doe het dan fatsoenlijk.
BTW, WPA (-PSK) is ook niet erg veilig.

Voila, dat moest ik even kwijt...

Geen opmerkingen: