woensdag, september 28, 2005

vrienden en familie ...

Ze zorgen soms voor grappige situaties:

Eergisteren ging ik een vriend uit de nood helpen want "mijn telenet werkt nimeer". Ik trek daar naartoe met m'n laptop, reset z'n kabelmoden en hang m'n laptop aan de netwerkkabel. IPconfig tiptop in orde ... probeer een webpagina te openen ...

"Er is een probleem met de configuratie van uw modem"


Huh? ?? die modems moeten niet worden geconfigureerd, althans niet vanbij de klant ... gebeld dus naar de helpdesk ... de routine doorlopen ... ipconfig ...

uiteindelijk zegt die gast: "meneer, neem eens contact op met de dienst facturatie ... U betaalt al 2 maand uw facturen niet meer ...."

tja .....



Gisteren krijg ik een smsje:

" Hier mijn nieuw GSM nr: 0477 65 12 43" ... afzender 0477 65 12 43.

Leuk .... het blijkt over een familielid te gaan.

Geen opmerkingen: