maandag, juni 27, 2005

mijmeringen ...

als je zo een muur staat te schilderen, begin je wel eens te mijmeren en na te denken ...

Hoe komt het dat ik na 2 uur te Hever reeds meer met m'n buren had gebabbeld dan hier met de Wezembeekse uniglote buren gedurende 5 jaar ?? ... Leve de Jos en de Louis!

Ik herinner me m'n gesprek met voisin nog als gisteren (ik wandelde door z'n voortuin om weg af te snijden en liep hem tijdens dit manoeuvre tegen het lijf):

dejerre: "dag".
voisin: " euh ...d-daak"


Plots begon ik onwillekeurig aan grootnonkel Agatange Poot - zoon van Cyriel Poot (de eks pauselijke zouaaf en vader op zijn 67e) - te denken. Die man ging er prat op dat hij de enige Agantange in Belgiƫ was ... Respekt !!

Dit deed mij besluiten dat de Poot-clan aan zichzelf een minimum aan "uniekheid" verplicht is. Meer hierover later. Voorstellen voor mijzelf en m'n dochter zijn steeds welkom.

Geen opmerkingen: