woensdag, juni 01, 2005

Marginaal ...

Oproep aan bloggend Vlaanderen: Laten wij gevolg geven aan de noodkreet van Wim Oosterlinck om vanaf heden het woord "marginaal" in de betekenis te gebruiken van tof, leuk, fak, ruig, graaf, super, bere, koel, mega, vet, fris, ...

De reden waarom ik dit initiatief steun is de volgende: ikzelf pleeg het woord marginaal nogal vrij vaak in de mond te nemen en ben het niet eens met de huidige betekenis ... marginale mensen op TV zijn zowat mijn passie ... die mensen zijn bijgevolg leuk ... marginaal dus.

Toen ik bovendien 6 jaar geleden bij Exxon in de picture kwam, stond in mijn evaluatie dat ik "marginaal" was ... 2 weken later boden ze mij een vet contract aan ... voor hen betekende marginaal blijkbaar ook leuk !!

Over de strikt wiskundige of economische betekenis van marginaal, zal ik het zelfs niet hebben ...

Geen opmerkingen: