dinsdag, mei 03, 2005

Artificiële intelligentie ...

Zou een thesis kunnen zijn van 1 of andere AI-nerd: aan de hand van 20 vragen tracht de machine te raden waaraan je denkt ...

Het zit wel goed ineen:

TEST1:

Jij won!
Jij dacht aan een esdoorn.
Kun je het in de winkel kopen? Jij zei Ja, Ik zeg Nee.
Ruikt het lekker? Jij zei Ja, Ik zeg Nee.
Wordt het algemeen gebruikt? Jij zei Nee, Ik zeg Waarschijnlijk.
Zit het in een harde buitenkant? Jij zei Nee, Ik zeg Ja.
Kan het drijven? Jij zei Ja, Ik zeg Nee.
Bloeit het? Jij zei Ja, Ik zeg Nee.
Kun je het optillen? Jij zei Ja, Ik zeg Nee.
Zou je het op een boerderij aan kunnen treffen? Jij zei Nee, Ik zeg Ja.
Kunnen er vloeistoffen doorheen? Jij zei Ja, Ik zeg Nee.
Voel je je er prettiger bij? Jij zei Ja, Ik zeg Nee.


TEST2: vogelspin had hij na exact 20 vragen.

Geen opmerkingen: