donderdag, november 13, 2003

wo-avond bevallingsavond

gisteren nog maar eens getuige van enkele pakkende beelden tijdens het programma "bevallingseiland" ... of iets dergelijks:

Een kindmoedertje van 17 die bezwangerd werd door een illegale Chinees die uit was op naturalisering ... samen met haar moeder gaan ze naar de Countrydansclub waar mensen zich in Cowboy of Indiaan verkleden.
Zowel moeder als kindmoeder denken er aan om later het kind mee naar de club te brengen als indiaantje. Op de vraag waarom wordt prompt geantwoord: 'ah ... oemda de vader ne chinees is !'

Als ik ooit het geluk heb om vader te worden, schrijf ik me vrijwel zeker ook in voor bevallingseiland ... wanneer mijn nageslacht geboren wordt, zal ik in mijn beste Antwerps voor de camera verklaren: " Joa, en naa mor hoewpe dattet ginne meurdenijr weurd eej " waarop Kristien: "joa, of nen drugsversloafde ! .... "of een stoephoer" !

Televiezie met een boodschap ... daar heeft Vlaanderen nood aan ! ... Aimee V Hecke weze gewaarschuwd.

Geen opmerkingen: