donderdag, januari 30, 2003

suspens oep't falconplaajn

Joenge, wa ik naa hem veugehad joenge, nie te doewn:

't Was ongeveer kwart na vijf, ik zat met twee andere collega's samen aan een eilandje bureau's, komt daar ne gast binnen die vraagt of er hier een Marie Pauwels werkte.
Wij kenden die niet, maar er was juist een nieuwe afdeling ingehuisd op ons verdiep, dus we sturen dieje naar die mannen. Ondertussen op 't intranet al es opgezocht waar die Marie dan wel moest zitten, bleek die helemaal niet te bestaan. Soit, waarschijnlijk verkeerd verstaan en wij dus verder werken. ff later komt dieje gast terug voorbijgewandeld met een zakske van den Aldi in zijn handen. Raf, mijne collega vraag aan mij en Johan (andere collega) of wij da ook gezien hadden dat daar precies ne laptop in da zakske zat. Wij hadden niks opgemerkt, maar toch maar rap es alle bureau's nagekeken, en inderdaad: op één bureau wel een adapter en agenda etc. maar geen laptop.
Wij stormen naar onder, die ket achterna, ondertussen de gruwelijk sterke Engelse securtity-typ van group4 meegeroepen. Die vertrekt daar in sneltreinvaart en loopt zo door't rood de Brouwersvliet (= drukke weg tijdens de spits) over, al die auto's toeteren... En wij daar achteraan toen iedereen al gestopt was :-), richting falconplein. Group4 had ondertussen dieje gast bij zijne kraag gevat, en een paar goei toeken op zijn smoel gegeven. Wij hebben dan 't Aldi-zakske gerecupereerd en de flikken gebeld.
Bleek dat die gast ook nog nen junkie van hier tot in Tokio was, hij had naaldwonden zelfs op de rug van zijn hand, en over heel zijn armen. Maar goed da ik die geen toek heb verkocht, anders kon ik nog een aidstest gaan afleggen, en ik heb al genoeg exames gehad in mijn leven...
Soit, wordt vervolgd. Morgen komen de flikken waarschijnlijk terug, met filmploeg van VT4 (op mijn vraag), om een verklaring af te leggen... Yeeaah, J&W strikes again!

Geen opmerkingen: